Mittwoch, 20. November 2013


LAWENDA


Przeglądałam ostatnio swoje wakacyjne zdjęcia, bo tak jakoś zatęskniłam za latem i natrafiłam na zdjęcia z Francji. Przede wszystkim rzuciły mi się w oczy zdjęcia zrobione na polach lawendowych - już kilka lat temu chciałam koniecznie pojechać do Francji do Prowansji aby zobaczyć te piękne pola lawendowe które do tej pory znałam tylko ze zdjęć lub pocztówek. Będąc w tym rejonie, można odczuć że lawenda odgrywa dosyć dużą rolę - nie dość że pokrywa ona wielkie obszary pól, to jeszcze można ją zakupić pod różną formą na ryneczkach, targach i praktycznie w każdym sklepiku.



Widok na pola lawendowe



Lawenda używana jest nie tylko do pozbywania się moli w szafie, jak moja koleżanka, która ze mną akurat podróżowała zaznaczyła - że pewnie w całej Prowansji nie znajdzie się ani jednego mola..:) lawenda jest używana również w produkcji kosmetyków, przeróżnych pachnących mydełek, miodu, ma również zastosowanie w medycynie i co mnie najbardziej zaskoczyło znalazłam również ciasteczka lawendowe - ale muszę przyznać, że poza tym że ładnie wyglądały - to zapach sprawiał że wydawało mi się że jem mydło, więc jakoś nie przypadły mi do gustu.










Ciasteczka lawendowe







Keine Kommentare:

Kommentar veröffentlichen