Mittwoch, 15. Januar 2014


PAPUA


Kolej teraz na coś wyjątkowego dla tych którzy są fanami nurkowania. Po Flores dotarłam do Raja Ampat - ponoć najlepsze miejsce do nurkowania (wiem...wiem...już słyszałam to samo o Egipcie, Great Barrier Reef w Australii, oraz innych). Ale tu faktycznie było bosko i nie trzeba mieć uprawnień PADI aby zobaczyć korale, kolorowe rybki czy rekiny - do tego wystarczy rurka, maska i płetwy i już przy pierwszym wejściu do wody można podziwiać przepiękny świat podwodny:)




zachód słońca z tarasu






najsłodsza żabka jaką kiedykolwiek widziałam


przepiękne korale, niestety nie miałam aparatu podwodnego


łódź rybacka


Najpierw spędziłam kilka wspaniałych dni w raju..po czym jak się na początku wydawało trafiłam do piekła..

Chwilę przed świętami musiałam opuścić przepiękną wyspę na Raja Ampat, gdyż miałam booking tylko do 23 grudnia - ale jak zwykle za bardzo nie miałam dalszych planów i byłam pewna, że tak jak zawsze uda się na lotnisku kupić jakiś bilet do "cywilizacji" (planowałam spędzić święta na Bali), ale jak się okazało po przybyciu na lotnisko - nie było żadnych biletów dostępnych w normalnych cenach aby wydostać się z wyspy (niestety nie ja jedyna chciałam wyjechać z Papua na święta) jedyny dostępny bilet w bardzo normalnej cenie był do MANOKWARI - czyli jeszcze bardziej w głąb wyspy Papua. Ale oczywiście myśląc optymistycznie, stwierdziłam że będzie tam wspaniale i wybrałam się do Manokwari, gdzie wiedziałam że będę musiała spędzić cztery dni, ponieważ kolejny bilet który udało mi się stamtąd kupić na wyspę Borneo był dopiero na 27 grudnia.
A jak wspaniałe było Manokwari to zobaczcie sami:)

to były moje pierwsze wrażenia z "miasteczka"...w dodatku okazało się że w Manokwari panuje prohibicja i jedyna szansa na zdobycie jakiegokolwiek trunku procentowego widnieje jedynie na czarnym rynku...przyznam szczerze...myślałam że się rozpłaczę..





koniecznie trzeba zrobić zdjęcia z tubylcami oraz dzieciom, które na widok aparatu od razu pozują:)




świeże tuńczyki


no i jak się w kolejny dzień okazało, okolice Manokwari są przepiękne




nasi przewodnicy












Gdyby kogoś w drodze naszła ochota na zjedzenie świeżego kokosa, to nie ma żadnego problemu:)




chłopcy na plaży zbudowali armate..








Papua okazała się przepiękną i jeszcze bardzo rzadko przez turystów odwiedzaną wyspą - zwłaszcza miejscowości oddalone od Raja Ampat. Ludzie byli bardzo sympatyczni i pomocni jedyne co było ogromnym mankamentem - to śmieci, które niestety były obecne praktycznie w każdym miejscu - czy to na przepięknej niezaludnionej wyspie czy w centrum miasta. Niestety mieszkańcy Indonezji w ogóle nie dbają o swoje środowisko, co jest bardzo przykre, gdyż jeśli tak dalej pójdzie to chyba coraz mniej turystów zacznie odwiedzać ten cudowny kraj.

Keine Kommentare:

Kommentar veröffentlichen